§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego (dalej zwanego: Sklepem) i dostępny jest pod adresem: www. gewa.com.pl oraz jego rozwinięciami. 2. Sklep Internetowy jest prowadzony przez: Ewę Górską, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „GEWA” Ewa Górska z siedzibą w Zabrzu przy: ul. Wolności 386/2, 41-800 Zabrze, o numerze NIP: 6481002322, REGON: 272219609 (dalej zwaną: Sprzedawcą). 3. Kontakt ze Sklepem jest możliwy: a. pod adresem e-mail: gewa@gewa.com.pl b. pod numerem telefonu: +48 271 09 19 c. z wykorzystaniem adresu do korespondencji: „GEWA” Ewa Górska, ul. Wolności 386/2, 41-800 Zabrze. 4. Powyższe sposoby komunikacji stanowią punkt kontaktowy dla odbiorców usług w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE. 5. Sprzedawca ustanawia punkt kontaktowy dla organów państwowych oraz Unii Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE pod adresem mailowym: gewa@gewa.com.pl Językiem właściwym do kontaktu jest język polski i/lub angielski. 6. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu korzystania z wybranych funkcji Sklepu (takich jak m.in.: rejestracja i założenie Konta Klienta, dokonanie zakupu Produktu). 7. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie w sposób umożliwiający Użytkownikom: a. zapoznanie się z jego treścią, b. utrwalenie jego treści poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobranie w formie PDF, c. zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i poprzednimi. 8. Ilekroć w Regulaminie użyto poniższych zwrotów, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego: a. Promocja – szczególne warunki sprzedaży Produktów, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie w ramach Sklepu, z których Klient może skorzystać na zasadach określonych szczegółowo w Regulaminie Promocji, takie jak m.in: obniżenie Ceny za dany Produkt; obniżenie lub brak kosztów Wysyłki. W przypadku 1 obowiązywania Promocji, przepisy Regulaminu Promocji mają pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu. b. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (powiększona o obowiązującą stawkę podatku) należna Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta, zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji obowiązującej w określonym czasie w Sklepie stanowią inaczej. c. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę na odległość. Gdy Klientem nie jest osoba fizyczna domniemywa się, że jest on reprezentowany przez przedstawiciela, upoważnionego do reprezentowania Klienta w świetle obowiązujących przepisów prawa W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, ma ona obowiązek uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy. d. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny). e. Konto Klienta – Usługa elektroniczna; określona w sposób indywidualny, poprzez nazwę (Login) i Hasło, podane przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Sklepu. Klient ma możliwość korzystania z Konta po uprzednim dokonaniu rejestracji w Sklepie, za pomocą formularza elektronicznego i ustalenia indywidualnego Loginu i Hasła. Konto Klienta umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji m.in. o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, historii Zamówień, fakturach oraz innych usługach udostępnianych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu. f. Koszyk – Usługa Elektroniczna udostępniana Klientowi, umożliwiająca mu złożenie Zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie; modyfikację złożonego przez Klienta Zamówienia, w tym m.in. w zakresie: ilości Produktów, adresu dostawy Zamówienia, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności; wpisanie przyznanych kodów rabatowych skutkujących obniżeniem Ceny, na zasadach określonych Regulaminem Promocji; wyświetlenia Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym również kosztów wysyłki). g. Login – nazwa Użytkownika podana przez niego podczas procesu tworzenia Konta Klienta w Sklepie. h. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, umożliwiająca wszystkim zapisanym osobom otrzymywanie cyklicznych informacji na temat Sklepu, w tym takich jak: jego bieżąca działalność, aktualnie obowiązujące Promocje. Newsletter jest wysyłany na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną zgodą. 2 i. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Produkt stanowi towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. j. PRZEDSIĘBIORCA – KONSUMENT - Klient, będący osobą fizyczną, zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej. k. Regulamin – niniejszy dokument określający prawa i obowiązki Użytkownika, Klienta Sklepu oraz Sprzedawcy, w tym m.in. zasady zawierania Umowy Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług dostępnych w Sklepie. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. l. Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim internetowy serwis sprzedażowy, dostępny pod adresem www.gewa@gewa.com.pl m. Strona Produktowa – strona w Sklepie, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktów. n. Treść/Treści – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, opisy) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, które są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Sklepu przez Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu. o. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, która jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa jej istotne warunki, takie jak: Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży. p. Usługa Elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim Usługi Elektroniczne są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty. q. Użytkownik – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu. r. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży, jego ilość oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Zamówienie konkretnego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży. Podczas trwania Promocji, Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych przyczyn może uzależnić zawarcie jednej Umowy sprzedaży dla kilku Produktów, z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
§ 2 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci internetowej. 2. Minimalne wymagania techniczne jakie powinno spełniać urządzenie Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu: a. urządzenie z dostępem do sieci Internet; b. najnowsza wersja przeglądarki internetowej; c. aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail). 3. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Użytkowników i Klientów, przy czym Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia poprawnego działania Sklepu. 4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Użytkownik/Klient, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie (np. firm kurierskich, czy operatorów płatności). 5. Zamówienia w Sklepie można składać przez 24 godziny na dobę. 6. Przy każdym Produkcie podana jest cena netto i cena brutto (z uwzględnieniem obowiązującego podatku). Do cen brutto będą doliczane koszty transportu i/lub ubezpieczenia. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia, za wyjątkiem sytuacji takich jak: dynamiczna zmiana cen przez dystrybutora towaru; błąd systemu; błąd przeliczenia kosztów dostawy. W przypadku wystąpienia wyżej wskazanych sytuacji cena Produktu lub kosztów dostawy może ulec zmianie po dokonaniu zamówienia. W takiej sytuacji, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o zmianie ceny na podany w zamówieniu adres e-mail lub telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym przez Klienta przy składaniu zamówienia. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na zmianę ceny, koszt zamówienia (o ile wystąpił) zostanie zwrócony do Klienta, a samo zamówienie zostanie anulowane. 7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania złożonego przez Klienta zamówienia, w przypadku braku zamówionego przez Klienta Produktu. 8. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie Sklepu. Zmiana cen nie dotyczy zamówień, które już zostały złożone przez Klienta i przyjęte do realizacji. 9. Sprzedawany Produkt jest nowy i wolny od wad.
§ 3 USŁUGI ELEKTRONICZNE.
1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów: a) prowadzenie i utrzymywanie Konta Klienta, w przypadku dokonania rejestracji; b) umożliwienie Klientom korzystania z Koszyka oraz składania przez nich Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie; c) prezentowanie treści reklamowych w ramach działania Sklepu; d) umożliwienie przeglądania treści umieszczonych na stronie internetowej Sklepu; e) umożliwienie zgłoszenia nielegalnych treści za pośrednictwem formularza kontaktowego; f) Newsletter. 2. Sprzedawca na rzecz Użytkowników(Klientów), którzy utworzyli Konto Klienta, świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi: a) podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki); b) przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień; c) umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta; d) umożliwienie sprawdzenia przyznanych rabatów; 3. Korzystanie z Konta jest możliwe po spełnieniu przez Klienta poniższych warunków: a) wypełnienie przez Klienta formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu, w tym poprzez wskazanie adresu mailowego, nadaniu Loginu Hasła, wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności; b) dokonanie aktywacji linku, zamieszczonym w mailu otrzymanym na wskazany przez Klienta adres e-mail. Korzystanie z Konta Klienta będzie możliwe po otrzymaniu przez Klienta na adres email, potwierdzenia skutecznej rejestracji. 4. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta na adres email podany przez Klienta, potwierdzenia rejestracji Konta Klienta. Konto jest prowadzone w ramach Sklepu nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie żądania do Sprzedawcy. 5. Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi umowę dotyczącą świadczenia usługi Konta Klienta za siedmiodniowym okresem wypowiedzenia, jak również może ograniczyć Klientowi dostęp do części lub całości funkcji Konta wyłącznie z ważnych powodów, takich jak: rażące naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu, korzystanie przez Klienta z Konta Klienta w 5 sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa, w sposób naruszający prawa osób trzecich lub w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego. Sprzedawca ma prawo do ograniczenia Klientowi dostępu do konta również w sytuacji zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie Sprzedawcy. 6. Koszyk stanowi usługę nieodpłatną przez czas, w którym w Koszyku Klienta znajdują się Produkty, które nie zostały przez Klienta zakupione. Z chwilą złożenia przez Klienta zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia świadczenia usługi. 7. Klient może w dowolnej chwili przed opłaceniem zamówienia: podejrzeć zawartość koszyka, zmienić zamawianą ilość danego Produktu, usunąć Produkt z koszyka. W ramach Koszyka, Klient może również zmodyfikować dane zamówienia, w szczególności takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formę płatności. Zalogowany Klient ma dostęp do historii złożonych przez siebie zamówień. Po opłaceniu zamówienia, dane dostawy lub do faktury mogą zostać zmienione wyłącznie poprzez kontakt bezpośredni ze Sklepem. 8. Usługa Newslettera jest przeznaczona dla zapisanych do niego Użytkowników którzy udostępnili Sprzedawcy swój adres e-mail, za ich zgodą wyrażoną w ramach Sklepu i polega na przekazywaniu tym Użytkownikom drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Produktów Sprzedawcy, w tym o jego aktualnej ofercie, promocjach, i akcjach marketingowych. 9. Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu kolejnych kroków przez Użytkownika: a) kliknięcie na ikonę „Newsletter” umieszczoną na Stronie Głównej Portalu oraz na „Zapisz się do Newslettera”. b) wpisanie danych wymaganych w związku z korzystaniem z funkcji Newslettera w tym adresu e-mail Użytkownika oraz zaakceptowanie wymaganych zgód.
§ 4 WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Informacje o towarach (Produktach) dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego. 2. Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Produkty, m.in. z uwagi na ich specyfikę. 3. Dostępne na stronie internetowej Sklepu dane techniczne, wymiary, cechy, objętości, kolory, wagi i inne dane dotyczące Produktów jak również dane zawarte w dokumentacji technicznej i reklamowej mają jedynie charakter poglądowy, ilustracyjny i opisowy, co oznacza, że nie są wiążące dla Sprzedawcy. Rzeczywiste dane i wartości odnoszące się do poszczególnych Produktów mogą się różnić w odniesieniu do wyżej wymienionych, które mają charakter przybliżony. Określone oznaczenia materiałów zależą od dostępności i mogą się różnić, chyba że zastrzeżono inaczej. Jeżeli Klient ma szczególne wymagania techniczne co do Produktu, powinien je zgłosić Sprzedawcy przed złożeniem Zamówienia i zwrócić się o wycenę, kontaktując się w sposób określony w §1 ust. 3 Regulaminu. 4. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia. Aby złożyć Zamówienie należy wejść na stronę internetową www.gewa.com.pl. 5. Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu. Użytkownik dokonuje wyboru towaru, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie Sklepu, w następujący sposób, kolejno: a. Użytkownik dodaje wybrany Produkt (lub Produkty) do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia; b. Użytkownik, który jest zalogowany na swoim Koncie Klienta potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do złożenia Zamówienia. c. Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie niezbędnym do złożenia Zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz numeru NIP. d. Wypełniając formularz zamówienia Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i dostawy Produktu. e. Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie zaakceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu i zapoznanie się z Polityką prywatności. f. W zależności od wybranego sposobu zapłaty za Zamówienie, Klient może zostać przekierowany do strony zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności lub podanie danych w celu zakupu na raty, czy w ramach płatności odroczonej. 6. Sprzedawca, po wysłaniu zamówienia, wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia. 7. Po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany przez niego adres e - mail informację potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji. 8. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) z Zamówienia tj. wysłania do Klienta wiadomości mailowej, o której mowa powyżej, w zakresie wskazanych w niej Produktów. 9. Faktura dotycząca zawartej Umowy Sprzedaży zostanie udostępniona Klientowi w formie elektronicznej - na Koncie Klienta i jest możliwa do pobrania przez niego w formie pliku. W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o braku możliwości przyjęcia złożonych w ramach Zamówienia ofert. W takim przypadku Sprzedawca będzie zmierzał do ustalenia czy Klient wyraża zgodę na realizację Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży. Wówczas Klient może 7 anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie wszystkich ofert), co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy. Anulowanie Zamówienia przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku jego dalszej realizacji. 10. W przypadku braku Produktu objętego Zamówieniem, Sprzedawca może zaproponować Produkt o zbliżonych właściwościach. W takim przypadku, o ile Klient wyrazi zgodę na zamianę Produktów w ramach złożonego Zamówienia zostanie ono odpowiednio zmodyfikowane przez Sprzedawcę. 11. W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez Sprzedawcę Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta. 12. Sprzedawca dokłada należytej staranności do zapewnienia dostępności wszystkich Produktów, oraz realizacji Umowy Sprzedaży. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia w sytuacjach nadzwyczajnych, czy nieprzewidzianych, oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta. 13. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ewentualnie koszty ubezpieczenia. Sprzedawca może określić kwotowo minimalną wartość Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie Produktu, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia i przed zawarciem Umowy Sprzedaży. 14. Sprzedawca może umożliwić Klientom składanie zamówienia na Produkty, ponad dostępny stan magazynowy.
§ 5 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
1. Sprzedawca umożliwia Klientowi następujące sposoby płatności za Zamówienie: a. płatność przelewem online oraz przelewem tradycyjnym; b. płatności elektroniczne (np. BLIK); c. płatności kartą płatniczą; d. płatności odroczone (PayPo); e. płatność za pobraniem; 2. Sposoby płatności, z których może skorzystać Klient w ramach Sklepu, są wskazane przed złożeniem przez Klienta Zamówienia i przed zawarciem przez niego Umowy Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub cech Produktu i mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte. 3. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e8 mail. Nieuiszczenie płatności w ciągu 48 godzin od złożenia Zamówienia spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. 4. Anulowanie zamówienia jest możliwe wyłącznie do chwili wysłania Zamówienia przez Sprzedawcę i wyłącznie poprzez poinformowanie o anulowaniu Zamówienia Sprzedawcy, co nie narusza prawa Klienta do odstąpienia od umowy. 5. Sprzedawca może udzielić Klientom stale korzystającym z usług Sklepu, kredytu kupieckiego, na warunkach określonych w odrębnej umowie.
§ 6 DOSTAWA PRODUKTU
1. Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem firmy zewnętrznej – operatora pocztowego (np. firmy kurierskiej, czy firmy realizującej odbiór w punkcie), wybranego przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. 2. Klient może wybrać również dokonać odbioru osobistego zamówionych Produktów w magazynie Sprzedawcy położonym pod adresem: ul. Wolności 386/2, 41-800 Zabrze. W takim przypadku dostawa Produktów jest darmowa. 3. Pozostałe formy dostawy Produktu do Klienta są odpłatne. Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży. 4. Dostawa jest realizowana zwykle w terminie do 14 dni roboczych od daty potwierdzenia Zamówienia, w zależności od dostępności Produktu. Na łączny termin dostawy zamówionego Produktu składa się: a. czas przygotowania zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę; b. oraz czas doręczania Produktu przez wybraną firmę kurierską lub innego operatora pocztowego. Czas realizacji wysyłki przez firmę kurierską lub operatora pocztowego jest wskazywany na etapie składania Zamówienia i jest zależy od rodzaju zamawianego Produktu oraz od terminów danej firmy kurierskiej, czy innego operatora pocztowego. 5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Produkt dostarczany jest łącznie, po skompletowaniu całego Zamówienia, chyba że inaczej wyraźnie zostanie ustalone ze Sprzedawcą. 6. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient dokonuje odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia, chyba że inaczej wyraźnie zostanie ustalone ze Sprzedawcą. 7. Sprzedawca, zgodnie z wolą Użytkownika, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą wszystkie dostarczane Produkty. 8. Użytkownik w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie składania Zamówienia, że chce nabyć Produkt jako Przedsiębiorca (podatnik podatku VAT). 9. W sytuacjach nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca poinformuje Klientów (np. okres wyprzedaży, okres świąteczny, nieprzewidziane okoliczności jak wybuch pandemii). W przypadku wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu doręczania Produktu, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym, planowanym terminie dostawy. 10. Odbierając przesyłkę z Produktem, w miarę możliwości, Klient powinien zweryfikować przy przewoźniku, że Produkt został dostarczony w całości, bez usterek. W przypadku zniszczenia Produktu przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody oraz poinformować o tym Sprzedawcę. 11. Firmy kurierskie, operatorzy pocztowi oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę. Klient powinien zapoznać się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.
§ 7 ZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ
1. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego: a. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji; b. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował. 2. Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi: a. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; b. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać; c. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru; d. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, ii. przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, 10 iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
§ 8 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA BRAK ZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie, o którym mowa w § 7 ust. 2 Regulaminu, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu (w oświadczeniu podpisanym lub złożonym Sprzedawcy).
§ 9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI PRODUKTU Z UMOWĄ
1. Sprzedawca ponosi względem Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. 2. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową w relacji z Konsumentem, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową. 3. Sprzedawca nie może powoływać się względem Konsumenta na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową określonego w §9 ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
§ 10 NAPRAWA LUB WYMIANA PRODUKTU
1. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. 2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 3. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową. 4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. 5. Konsument winien udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Koszt odbioru Produktu od Konsumenta ponosi Sprzedawca. 11 6. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
§ 11 REKLAMACJA PRODUKTU (KONSUMENCI)
1. Klient, będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego Produktu. 2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi obejmuje wyłącznie wady Produktu powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie w momencie wydania Produktu Konsumentowi, polegające na niezgodności Produktu z Umową, tj. na braku właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub jego przeznaczenia. 3. W celu wszczęcia postępowania reklamacyjnego i realizacji uprawnień Konsumenta związanych z wadą fizyczną lub prawną Produktu Konsument, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od momentu, w którym możliwe było wykrycie wady, powinien zgłosić Sprzedawcy stwierdzenie wady w Produkcie. Konsument powinien złożyć reklamację w formie pisemnej – na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 3 Regulaminu lub w formie mailowej – na adres: gewa@gewa.com.pl. Konsument powinien również w tym terminie dostarczyć reklamowany Produkt do Sprzedawcy na jego koszt, w oryginalnym opakowaniu lub innym opakowaniu zapewniającym jego bezpieczny transport. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie Produktu do jakiego dojdzie w trakcie jego transportu do Sprzedawcy. 4. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać: a. Datę zakupu Produktu oraz opis wady; b. Okoliczności i datę jej wystąpienia; c. Żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; d. dane kontaktowe składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail). 5. Jeżeli Produkt ma wadę, Konsument może: a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie, b. żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. 6. Konsumentowi przysługuje również uprawnienie do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy: a. Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową; b. Sprzedawca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową; 12 c. Brak zgodności towaru z umową występują nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową; d. Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany towaru; e. Oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. 7. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną Klientowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. Zwrot środków nastąpi przy wykorzystaniu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył podczas dokonywania zapłaty za towar, chyba że Klient wyraźnie wyrazi zgodę na inną metodę zwrotu. 8. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy w sytuacjach, o których mowa w art. 43e ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, Klient zwróci sprzedawcy towar niezwłocznie. Wszelkie koszty związane ze zwrotem towaru w okolicznościach wskazanych w zdaniu poprzedzającym ponosi Sprzedawca. Sprzedawca dokona zwrotu ceny zakupu w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. 9. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego wydania Konsumentowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad wygasa z upływem roku od dnia stwierdzenia wady, chyba że Konsument w tym terminie zgłosi wadę Sprzedawcy i zainicjuje postępowanie reklamacyjne. W w/w terminie Konsument może także odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Konsument żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu, lub usunięcia wady. 10. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę. Do zachowania terminu wystarczające jest aby Sprzedawca odesłał w terminie 14 dni decyzję reklamacyjną na adres korespondencyjny Konsumenta lub wskazany przez Konsumenta adres poczty elektronicznej.
§12 GWARANCJA DLA KONSUMENTÓW
1. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę Konsumentom objęte są gwarancją udzieloną przez producenta Produktu. 2. W wypadku Produktów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo zamieszczana na stronie Sklepu. 3. Sklep w ramach prowadzonej przez siebie działalności nie udziela Konsumentowi dodatkowej gwarancji Sprzedawcy a sama gwarancja stanowi odpowiedzialność Producenta, a nie Sprzedawcy za zakupiony Produkt.
§ 13 REKLAMACJA (PRZEDSIĘBIORCY)
1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie Cywilnym oraz na podstawie Regulaminu, chyba że wobec Klienta, będącego Przedsiębiorcą, wyłączono odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi. 2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi obejmuje wyłącznie wady Produktu powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie w momencie wydania Produktu Klientowi, polegające na niezgodności Produktu z Umową, tj. na braku właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub jego przeznaczenia. 3. W celu wszczęcia postępowania reklamacyjnego i realizacji uprawnień Konsumenta związanych z wadą fizyczną lub prawną Produktu Konsument, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od momentu, w którym możliwe było wykrycie wady, powinien zgłosić Sprzedawcy stwierdzenie wady w Produkcie. Konsument powinien złożyć reklamację w formie pisemnej – na adres korespondencyjny Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 3 Regulaminu lub w formie mailowej – na adres: gewa@gewa.com.pl. Konsument powinien również w tym terminie dostarczyć reklamowany Produkt do Sprzedawcy na jego koszt, w oryginalnym opakowaniu lub innym opakowaniu zapewniającym jego bezpieczny transport. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie Produktu do jakiego dojdzie w trakcie jego transportu do Sprzedawcy. 4. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać: 1. Datę zakupu Produktu oraz opis wady; 2. Okoliczności i datę jej wystąpienia; 3. Żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz 4. Dane kontaktowe składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail). 8. Brak dochowania trybu i terminu wskazanego w §13 ust. 3 powyżej oznacza wyłączenie odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wad Produktu, w tym utratę uprawnień z tytułu rękojmi. 9. W zakresie w jakim nie jest to sprzeczne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Sprzedawca samodzielnie nie udziela również gwarancji na Produkt, chyba że coś innego wyraźnie wynika z zaakceptowanego przez Sprzedawcę Zamówienia. Postanowienia Regulaminu związane z rękojmią przy Przedsiębiorcach dotyczą zatem tylko tych sytuacji, gdy bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nakładają na Sprzedawcę obowiązek udzielenia Przedsiębiorcy rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. 10. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, powyższe nastąpi w terminie do 30 dni roboczych, przy czym brak ustosunkowania się nie skutkuje przyjęciem, że roszczenie lub zastrzeżenie zgłoszone do Sprzedawcy zostało uznane tak co do zasady jak i co do wysokości. 14 11. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad wygasa z upływem roku od dnia stwierdzenia wady, chyba że Użytkownik w tym terminie zgłosi wadę Sprzedawcy i zainicjuje postępowanie reklamacyjne. W w/w terminie Przedsiębiorca może także odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Przedsiębiorca żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu, lub usunięcia wady.
§ 14 GWARANCJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Produktu. 2. Sprzedawca, w ramach prowadzonej przez siebie działalności, nie udziela dodatkowej gwarancji Sprzedawcy, a sama gwarancja stanowi odpowiedzialność Producenta, a nie Sprzedawcy za zakupiony Produkt.
§ 15 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)
1. Klient, będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie zakupionego Produktu, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które zostały przewidziane przez przepisy prawa, w tym 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. Powyższe odnosi się również do Przedsiębiorcy – Konsumenta, który oświadcza, że korzysta z uprawnienia do odstąpienia od umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, gdyż zawarł umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a sama umowa nie posiada dla niego charakteru zawodowego. 2. Bieg terminu do skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się w dniu objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta , Przedsiębiorcę - Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik (pełnomocnika). W przypadku gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin biegnie od dnia objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części. 3. Do zachowania terminu wystarczające jest złożenie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawcy przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno być jednoznaczne. 4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone w dowolnej formie, na dane wskazane w punkcie 1.3 Regulaminu, w tym może zostać złożone z wykorzystaniem formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. 5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. 6. Konsument i Przedsiębiorca - Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres wskazany w § 1 ust. 3 Regulaminu. Konsument i Przedsiębiorca – Konsument ponosi koszt dokonania zwrotu Produktu (koszt przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy). 7. Konsument i Przedsiębiorca - Konsument powinien zabezpieczyć zwracany Produkt w taki sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu. 8. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 9. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy – Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie). Sprzedawca może się wstrzymać z przesłaniem zwrotu środków do czasu odebrania zwracanych towarów lub przesłania potwierdzenia nadania paczki, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. 10. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę - Konsumenta z ustawowego prawa odstąpienia, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 11. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę - Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Konsument lub Przedsiębiorca - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu lub w związku z nieprawidłową pielęgnacją Produktu lub niewłaściwego zapakowania Produktu podczas jego odsyłania do Sprzedawcy. Odpowiedzialność Konsumenta lub Przedsiębiorcy – Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia Produktu do sprzedaży jako Produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na Produkcie elementów zabezpieczających, koszty przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu. 12. Ustawowe prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy – Konsumentowi w przypadku przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcy o woli odstąpienia od umowy sprzedaży jak również w sytuacjach, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
§ 16 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. 1. Zasady pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców, w tym Sprzedawcy w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym 16 rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w przepisach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe do rozwiązywania sporów konsumenckich. 2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą. c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). 3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. 4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępnia platformę do rozwiązywania sporów konsumenckich online. Sprzedawca nie uczestniczy obecnie w tej dobrowolnej procedurze alternatywnego rozwiązywania sporów.
§ 17 PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
1. Wszelkie prawa do Sklepu, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem. 2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Wykorzystywanie danych Sklepu w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody. 3. Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 18 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka prywatności”. 2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka cookies”.
§ 19 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami – Konsumentami. 2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. 3. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona. 4. Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie. 5. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę. 6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. 7. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 20 OGRANICZENIE I MODERACJA TREŚCI ZAMIESZCZANYCH PRZEZ KLIENTÓW
1. Za pośrednictwem naszej strony zabronione jest: a. Reklamowanie konkurencyjnych względem Sprzedawcy działalności; b. Informowanie o działalności, promocji, promowanie produktów lub zbiórek, bez wcześniejszego uzyskania zgody Sprzedawcy; c. Publikowanie treści zawierających słowa uznane za wulgarne, nawołującą do nienawiści lub jakiekolwiek formy przemocy; d. Publikowanie treści naruszających dobra osobiste osób fizyczny lub prawnych w tym Sprzedawcy; e. Publikowanie treści w sposób sprzeczny z zasadami netykiety; f. Publikowanie treści powielających treści zamieszczone przez Sprzedawcę, Klientów lub Użytkowników; g. Publikowanie treści zawierających linki, odwołania do innych stron lub programów komputerowych; h. Publikowanie treści mających na celu zmianę kodu strony lub dążących do uzyskania dostępu w nieautoryzowany sposób do jej elementów. 2. W przypadku naruszenia ww. zasad publikowania treści na stronie Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do ich moderacji ,w tym usunięcia. 3. Ocena treści przez Sprzedawcę następuje w sposób obiektywny i proporcjonalny, z poszanowaniem dla przepisów prawa. 4. W przypadku moderacji treści Sprzedawca powiadomi osobę ją zamieszczającą o moderacji o ile będzie posiadał dane kontaktowe, które mu to umożliwią (np. adres mailowy). 5. Każdy autor zmoderowanej treści ma prawo do odwołania się od decyzji Sprzedawcy w zakresie dokonanej moderacji. W tym celu autor powinien odpowiedzieć na wiadomość informującą go o moderowaniu treści lub skierować swoje odwołanie na dane kontaktowe wskazane w § 1 ust. 3 Regulaminu.
§ 21 ZGŁASZANIE NIELEGALNYCH TREŚCI ORAZ SPOSÓB ICH ROZPATRYWANIA
1. W przypadku gdy Użytkownik lub Klient ustali, że na stronie Sklepu dostępne są treści, które mogą zostać uznane za nielegalne, może je zgłosić Sprzedawcy poprzez wysłanie wiadomości email. 2. Zgłoszenie powinno zawierać: a. Informację dlaczego uważasz, że treść jest nielegalna; b. gdzie znajduje się nielegalna treść poprzez opisanie jej umiejscowienia na stronie lub wskazanie odpowiedniego kodu URL lub adresu strony na której znajduje się treść; c. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres mailowy dokonującego zgłoszenia za wyjątkiem zgłoszeń dotyczących niegodziwego traktowania w celach seksualnych dzieci, wykorzystywania seksualnego dzieci, pornografii dziecięcej, nagabywania dzieci do celów seksualnych lub związanych z jednym z ww. przestępstwa; d. oświadczenie, że zgłoszenie dokonane jest w dobrej wierze oraz że zawarte w nim informacje są kompletne i prawidłowe. 3. Jeśli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Sprzedawca po jego rozpatrzeniu poinformuje podmiot zgłaszający o jego wyniku oraz wskaże ewentualną drogę odwołania.
§ 22 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia 2025 r. 2. Regulamin jest dostępny w języku polskim. 3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa. 4. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. 5. W przypadku, gdy regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta. 6. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Sprzedawca zmodyfikuje sposób lub zakres prowadzonej działalności gospodarczej lub w wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostawania Regulaminu do powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Sklep będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu, w przypadku Użytkowników posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług elektronicznych (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) realizowanych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia
ZAŁĄCZNIK NR 1 „WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ”
Miejscowość, data
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
„GEWA” Ewa Górska
ul. Wolności 386/2
41-800 Zabrze
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość*/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny. Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.
Proszę o zwrot ceny towaru na konto*……… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.* ………………………
Podpis konsumenta